Mervärdet med guidning


Guidning lyfter ditt besök i Stockholm. Din upplevelse blir större när du får en personlig berättelse om allt sådant som ger mervärde till din resa.

Det är svårt att ta till sig en storstad. Jag tar dig till smultronställena – inte bara dem du kan läsa om i guideböcker.

 

 

Bli bortskämd

Du har investerat i en resa som du ser fram emot. Du har begränsad tid och vill utnyttja tiden så bra som möjligt. Men risken är stor att du hamnar på hotellrummet med en tom känsla och ömma fötter. I värsta fall har du varit på en turistfälla till restaurang.

Några timmars guidning lyfter din resa – jag säger det av lång erfarenhet av nöjda kunder som ser just guidningen som höjdpunkten på sin resa.

 

Ingenting är omöjligt

Men guidning är mer än att ta sig till historia platser och berätta om vad du ser. Det handlar också om så mycket mer: tips, tillfälle att ställa frågor och – få hjälp med praktiska saker.

För en guide – åtminstone gäller det mig – är ingenting omöjligt.

 

Högt och lågt

En del hyr mig enbart för någon timma. Andra vill ha min hjälp från ankomst till avresa. Det är alltid dina önskemål som styr. Vi planerar ihop.

Här är några av de saker som jag kan hjälpa till med:

  • Välkomna grupper, familjer eller enskilda på början av sin vistelse och berätta om researrangemang och planerade händelser.
  • Kontrollera biljetter och andra handlingar, reservationer och särskilda krav.
  • Hjälpa till och underlätta ankomst och check in på hotell eller annat boende.
  • Informera och om resvägar, destinationer och kultur.
  • Informera om ankomst- och avgångstider och se till att alla är tillbaka från varje stopp.
  • Se till att alla arrangemang flyter på och att boende, mat och service är bra.
  • Organisera inträde till attraktioner och transporter (som till exempel biluthyrning).
  • Svara på frågor och erbjuda hjälp med problem som uppstår, allt från enkla frågor som närmaste apotek, till allvarligare frågor om sjukhus och förlorat bagage.
  • Hantera nödsituationer, som att hjälpa en affärsresenär som är sjuk eller de som behöver kontakta familjemedlemmar omgående;
  • Ta kontakt i förväg med platser att bo eller besöka för att kontrollera detaljer och arrangemang.
  • Kontakter med hotell, bussbolag, restauranger: rådgivning om anläggningar, sevärdheter, restauranger och butiker.
  • Hjälpa till med bokningar av hotell, shower, underhållning, musik och restauranger.